theblueeyedmermaid.blogg.se

Har en sån finfin kompis.

Publicerad 2015-10-24 00:37:36 i Allmänt,

Söndag 11 oktober
Slö morgon sådär som det ska vara när man har krabbis. När klockan slog tolv och butikerna öppnade var vi där direkt eftersom magarna började kurra rejält. Sallad, yoghurt och choklad. Vi kom tillbaka hit, la på Big Bang Theory, åt sallad och chillade. Somnade till i något skede tydligen, usch va jobbig jag kände mig när Simon nu för en gångs skull är här och hälsa på. 
På tal om det, ju mer jag funderar på det desto underligare förstår jag att det är att vi kan vara så bra vänner trots att vi har ett förhållande bakom oss, tycks ju finnas about ingen som det fungerar för. Visst anpassar man ju lite vad man säger och hur kanske men det gör man ju alltid beroende på vem man pratar med. Vi kan prata om allt, vilket jag förstår att är en smula konstigt. Är i varje fall sjukt tacksam för att det fungerar, att vi kan vara så goda vänner fortfarande. Vi behöver inte ha kontakt på flera veckor och så när vi ses igen är det ingen skillnad.
Han tog treans tåg hem mot storstan och jag följde honom till tåget, tänkte att annars kommer jag inte lämna lägenheten på hela dagen och då känner jag mig nog lite för lat även fast det är söndag så det var ett perfekt sätt att komma ut. 
Hemma sov jag visserligen ändå bort det mesta av dagen, vaknade till nu och då men slumrade lika fort bort igen. Har inte varit så trött på en evighet. Slumrade mig liksom igenom hela eftermiddagen och lyckades ändå sova även hela natten.. Har nog inte sovit så mycket på ett dygn på flera månader. 
Men med tanke på att jag har orkat festa rätt rejält tre gånger den här veckan är det nog inte undra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela