theblueeyedmermaid.blogg.se

Sen sist...

Publicerad 2014-04-29 12:36:00 i Allmänt,

Hallo!
Nu har här varit paus i over en månad. Har varken haft tid, lust eller motivation att skriva men nu ska jag återigen försöka ta tag i det och börja skriva regelbundet.

Vecka 12
Vi kom hem från Teneriffa på kvällen den 18:de mars och allt gick emot oss den dagen. Vi väntade där det stod att vi skulle vänta men ingen buss kom, när vi ringde sa de att bussen visst hade varit där så vi hade inget annat val än att ringa efter en taxi. Den hade tydligen stannat på ett annat ställe än det som stod skrivet i pärmen resebolaget hade på hotellet. Väl på flygplatsen fick vi reda på att planet var försenat men flygresan var inte alls så farlig och det var alldeles underbart skönt när vi äntligen var hemma. Simon hämtade oss och såfort vi kom hem gick vi och sova. Gjorde inte mycket den veckan, chillade mest, en lektion skola och festade loss på helgen.

Dessa räddade oss under den långa flygresan.

Kärt återseende efter en vecka ♥

Lite skola orkade vi med efter en veckas paus! Fiina brudar

Vecka 13
Veckan efter var det vanlig skolvecka med massor av timmar och veckan avslutades med tent i finska innan jag kom hem till Karis igen. Helgen bestod sedan av chill bade i serendi och Abc. Lördakväll blev ingen vild utekväll utan det blev istället spelkväll hos Page med Simon och Pernilla. Söndagen stack jag med Simon och Page och provade på frisbeegolf för första gången. Inget jag är väldigt intreserad av men killarna sysslar med det så got som varje-varannan dag på sommaren så tänkte att även jag skulle ha lite koll på vad de har för sej. Det var roligare än förväntat faktist och det gick till och med bättre än jag hade trott.

Glassdejter med fina vänner har jag också hunnit med!♥

Off till spelkväll!

Vecka 14
Sista skolveckan innan praktiken och den var bara två dagar så på tisdagkväll blev det party! Vi började hos Pia och jag, Casso, Pia och Sonja gick sen till Forte och festade. Umgicks med ett par killer där som var himla roliga att prata med. Men klockan blev mycket och vi kom hem. Övervägde efterfest men vi tänkte att det nog var bäst att sova istället. På morgonen när jag hade vaknat och packat ihop allt gick jag iväg till tåget. Allt skulle ju från Petras eftersom jag inte kommer att bo där något mer. Helgen bestod av träffar med mina fina vänner och umgås med Simon såklart.

Partybrudar!

Sötnos!

Vecka 15
Praktiken började! Otroligt nervöst att gå dit på morgonen och träffa alla. Usch men började genast trivas och såg fram emot att vara där de här veckorna. På tisdagen firade vi fem månader med Simon och så var det bara en dag praktik kvar eftersom på torsdagen åkte vi till Åbo på väntutorutbildning, vi hade massa lekar och vidare till hamnen och ut på kryssning. Jag och Casso hade sjukt roligt hela kvällen festandes och dansandes! Så när det började bli sent på natten och gick vi till våra hyttar för att sova. Vi hade olika hyttar och i den jag sov i var det full fest och det kom bara fler och fler människor in. Roligt men tillsist orkade inte en av de andra som skulle sova där mer så hon skickade ut allihop så fick vi sova. På morgonen var det inte lika roligt att stiga upp, vi kämpade oss ändå till morgonmålet och vidare till konferensrummet där utbildningen fortsatte. Supertråkigt och saker jag inte tror vi kommer ha någon nytta av men efteråt fortsatte vi med praktiska saker som var mycket roligare och mer lärorikt. Snart var båten iland och vi tog tåget hem till Karis. Så sjukt sömnig!

Vi var alla en liten smula sönder!

Vecka 16
Bara fyra dagar praktik eftersom fredagen var ledig. Roligt alla dagar med påskpyssel och påskvandring och har hunnit börja med att gå igenom och rensa min garderob. Tar mycket längre än jag tänkt mig.  På fredagen blev det utgång och fyy så roligt igen. Jobb kvart over tio var inte lika roligt men det gick bra ändå. Efter jobbet stack vi till Svedja eftersom Simons pappa ville bjuda på mat. På kvällen ville jag hitta på något men killen min vägrade att ens stiga upp ur sängen så blev inget med det. På söndagen bakade jag kaka med Simon eftersom mamma fyller på måndagen så det ska firas och så blev det långdejt med Nette. Superroligt och på kvällen stack vi med Simon, Jontte och Cappe och Frisbeegolfade. Skönt att gå i skogen men var lite för rastlös för att koncentrera mig på att kasta så sprang mest runt som en galen höna...

Ni får bara en minibild på de underbara paskgummorna (eftersom jag inte vet om det är lagligt med bilder som denna) :D

Vi provade köttkontrollens morotsbakelse fredagen till ära, 10+! Sen blev de partaj!

Simon hade gömt ägg så på lördagen fik jag gå skattjakt efter jobbet, så gulligt! ♥

Söt kompis!

Lugn pooldag.

Publicerad 2014-04-09 15:47:23 i Allmänt,

Söndag 16 mars
Vi behövde en paus från sanden så vi stannade uppe vid poolenefter morgonmålet. Vi låg i solen och läste varsin bok och tog oss ett par svalkande dopp emellanåt. Efter många timmar orkade vi inte ligga ute mer och solen började gå ner så efter en sväng i duschen gick vi ner till stan. Pratade med en massa människor, mat och superskoj helt enkelt.

Inget lördagsfestas.

Publicerad 2014-04-06 14:36:53 i Allmänt,

Lördag 15 mars
Efter morgonmålet gick vi ner till stranden nedanför. Gillar den mer för där var mycket lugnare och skönare än den andra. Efter många timmar sol och igen lite dopp nu som då. Efteråt var det perfekt att avnjuta smörgåsar på en bar i närheten tyckte vi. Något annat orkade vi inte med utan gick raka vägen upp till hotellet helt sönderkörda.
Hemma i Finland var förfesterna i full gång men vi hade ingen energi utan somnade. Vaknade till småningom och satt på balkongen med mängder av vatten en stund och pratade lite men vi gick sedan tillbaka för att sova och sov länge som tusan.

Mums!

Vi tog en liten utekväll.

Publicerad 2014-04-05 18:49:00 i Allmänt,

Fredag 14 mars
Vi tog tians buss in till stan efter att ha kämpat upp oss ur sängenmed våld och ätit morgonmål. Det var första dagen jag inte vaknade långt innan väckarklockan satte igång.
I stan gick vi ner till stranden, det var mycket stenar och annat så själva stranden var inte alls stor men vi lade oss på gräset ovanför istället och sol fick vi så inte klagade vi ändå. Timmarna flöt på fort med ett par dopp nu och då för att svalka oss, dessutom hann vi med lite shopping innan vi igen tog bussen tillbaka till hotellet.
Vi var inte länge på hotellet innan vi givk ner till stan nedanför oss. Ännu mera shopping och kollas runt tills magarna började kurra. Vi valde en bar/restaurang med live musik vid stranden och satt där och hade sjuktkul hela kvällen. Feelisen på topp ochännu värre blev det  efter ett par drinkar. Småvinglandestog vi sedan oss upp för berget i natten och lika roligt var nog det. Sjukt bara kväll!

Pooldag.

Publicerad 2014-04-04 17:07:38 i Allmänt,

Torsdag 13 mars
Vi bestämde oss för att det skulle bli en pooldag eftersom ingen av oss orkade med den jävla sanden.  Vi fyllde vattenflaskor och slängde handdukarna över axleln och gick ner och solade. Påmorgonen var det lite mulet så eftersom vi bor upp i bergen var dett lite kyligt men när molnen försvann och det var alldeles underbart skönt att ligga där. Mot  eftermiddagen laddade  vi energi med ett par smörgåsar och hoppade i duschen innan vi tog  bussen ner till city.  Vi stövade run på gatorna, kollade i butiken och klämde i oss varsin pizza. Mums! Så var det hemdags och läggdags.

Utforska stan.

Publicerad 2014-04-04 15:29:48 i Allmänt,

Onsdag 12 mars
Vi vaknade åtta för att hinna göra oss klara i lugn och ro på morgonen innan vi gick och åt morgonmål, ett morgonmål som för övrigt var underbart gott så jag är supernöjd över att vi tog det. När vi var mätta försökte vi förstå oss på en karta påväg ner till stranden men vi förstod inte mycket haha. På stranden somnade vi till en stund, hälde i oss vatten i mängder och njöt av sol och värme.
När det började bli eftermiddag och magarna kurrade gick vi upp från stranden och satte oss på en utesärvering. Jag åt en rejäl omelett fyld med skinka och annat. Hur gott som helst.
Efter att ha gått upp till hotellet oh duschat gick vi ända bort till staden brevid. En lite större stad än rakt nedanför vårt hotell så där spenderade vi ett par timmar med att gå och se oss runt i mängder av butiker.
Klockan tio tog bussen oss tillbaka till hotellet och vi hann knappt in genom dörren innan vi somnade pladask, helt slut.