theblueeyedmermaid.blogg.se

Åbo-Karis i en buss.

Publicerad 2013-12-21 18:37:58 i Allmänt,

Fredag 13 december
Hade där på natten planer på att ta det äckligt tidiga morgontåget hem eftersom det skulle gå ungefär två timmar efter det att jag kom hem... somnade dock på mattan hemma medan jag väntade och när jag vaknade igen hade jag även missat nians tåg men tur var det för tack vare den kraftiga stormen (flög in i människor på torget inatt för var omöjligt at hålla balansen) så gick inga tåg alls. Klockan elva drog jag mig iväg till tågstationen. Inte heller då hade de fått rälsarna ränsade men tågbolaget hade fixat det bra med bussar som ersatte tågtrafiken. Resan tog visserligen allt som allt två och en halv timme med en massa krångel men jag slapp i varje fall hem så var nöjd ändå. 
Hemma la jag mej och sova, hade inte hunnit få så många timmars sömn nämligen. Några timmar senare orkade jag mig ur sängen men någån träff med  Pernilla som jag hade tänkt fråga om hon hade tid med blev de tinte eftersom jag hade sovit lite för länge. Istället tog jag en snabbduschen och åkte till Abc där Simme var, hans vänner hade precis åkt så stack direkt till honom. Blev kvällsmål och filmkollas resten av kvällen.
 
Smutsiga fönster i bussen men jodå rätt chill att åka buss Åbo-Karis. Alltid skönt att komma hem visserligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela